دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

سمانه جهانی، ۱۴۰۲

اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری بر تمایز یافتگی و خود تنظیمی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان اسفراین

چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش شناختی-رفتاری بر تمایزیافتگی خود و خودتنظیمی دانش آموزان دختر پایه دهم شهرستان اسفراین انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق، از نوع روش نیمه تجربی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دهم شهرستان اسفراین بود . برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده گردید که در نهایت تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر پایه دهم انتخاب گردید که 15نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از دو پرسشنامه استاندارد پینتریچ و دیگروت (1990) و پرسشنامه اسکورن و فریدلندر (????) استفاده گردید. داده های جمع آوری شده با آزمون تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم افزار spss نسخه 25 تحلیل شدند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد، که برنامه آموزش شناختی-رفتاری بر تمایزیافتگی خود و خودتنظیمی دانش آموزان دختر پایه دهم شهرستان اسفراین تأثیر معنی داری داشته است و باعث افزایش تمایزیافتگی خود وخودتنظیمی دانش آموزان گردیده است.

کلیدواژه‌ها: برنامه آموزش شناختی-رفتاری بر تمایزیافتگی خود و خودتنظیمی

Thesis:

The effectiveness of cognitive-behavioral training on the differentiation and self-regulation of secondary school students of Esfrain city

35) Hodges, Amy., Joosten, Annette ., Bourke-Taylor, Helen., Cordier, Reinie. (????). School participation: The shared perspectives of parents and educators of primary school students on the autism spectrum. Research in Developmental Disabilities, ??: ??-??. 36) Hooper, L.M. & Depuy, V (2010). Mediating and Moderating Effects of Differentiation of Self on Depression Symptomatology in a Rural Community Sample. The Family Journal: Counseling Andtherapy for Couples and Families, 18(4): 358-368 37) Hosseinizadeh, Najmeh Al Sadat; Attari, Yusuf Ali. (2016). Investigating emotion-based cognitive behavioral training (ECBT) on the resilience of female high school students in Ahvaz city, the third international conference on psychology and educational sciences, law and social sciences at the beginning of the third millennium, Shiraz, in collaboration with

Keywords: resilience of female high school students