دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: عباس علی توکلی نژاد، ۱۳۹۸

رابطه ی بین تعهد سازمانی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و موفقیت زبان آموزان در مهارت درک مطلب : مطالعه موردی خراسان رضوی

معلمان زبان انگلیسی می توانند بر روند پیچیده یادگیری در حیطه آموزش و به طور کلی در آموزش زبان خارجه / زبان دوم تأثیر به سزایی داشته باشند . در این راستا ، درک عوامل مؤثر بر موفقیت آموزشی معلمان می تواند به معلمان زبان خارجی در رسیدن به تدریس مؤثر کمک کند. به همین منظور مطالعه کنونی به بررسی رابطه بین تعهد سازمانی معلمان زبان خارجی ایرانی (OC) در موفقیت تحصیلی این معلمان پرداخته است. همجنین در این تحقیق ، با استفاده ازیک طرح همبستگی ، داده های کمی از طریق مقیاس تعهد سازمانی (OCS) و ویژگی های پرسشنامه معلمان موفق (CSTQ) برای (50 EFL (انگلیسی به عنوان مدرسین زبان خارجی) جمع آوری شده و به 50 زبان آموزان EFL ، داده شده. در نتیجه انالیز اماری نشان داد که که هرچقدر تعهد سازمانی زیادتر باشد و موارد اخلاقی ، و صداقت و پرهیزگاری زیادتر باشد ، این معلمان در مسئولیت های شخصی موفق تر خواهدن بود. بعلاوه نتیجه همبستگی پیرسون نشان دا که p value کمتر از 0.5 می باشد و می تواند گفت که همبستگی بین اعهد سازمانی و موفقیت ممعلمان زبان خارجی ایران (نمونه سبزوار و جوین ) برقرار است. بعلاوه ضریب همبستگی 402. نشان می دهد که با افزایش یک واحد در تعهد سازمانی موفقیت معلمان در امر آموزش انان نیز افلزایش داشته است . بنابراین ، یافته ها اشاره دارند که یک سطح عالی در تعهد سازمانی موفقیت معلمان را در پی ادشته باشد و در نهایت موفقیت دانش اموزان زبان خارجی را در کلاس های درس افزایش دهد.

کلیدواژه‌ها: واژگان کلیدی: تعهد سازمانی ، موفقیت تدریس ، آموزگاران ایرانی، معلمان و دانش آموزان.

M.A. Thesis:

onthe relationship betwween iranin efl teachers organizational commitnment and the ateudents achevement in reading comprehrnsion:a case study of khorasan razavi

Teachers can affect the complicated process of learning in pedagogy both generally and particularly in second/foreign language (L2). In this sense, understanding the factors correlated with teachers’ pedagogical success can help L2 teachers achieve more effective teaching. This study then investigated the relationship between Organizational Commitment (OC) and L2 teachers’ pedagogical success. In so doing, it investigated the relationship between teachers’ self-perceived OC and their L2 pedagogical success from their students' perspectives. A correlational design was used and quantitative data were gathered through OCS and CSTQ from a sample of 50 EFL (English as a foreign language) teachers and 250 EFL learners, respectively. Quantitative analysis indicated that the more organizationally committed teachers were more responsible, honest, and moral and were pious; and they were better at interpersonal objectives. Moreover, the results of Pearson correlation coefficients revealed that P-Value (sig) is less than 0.05, it can be said that there is a significant correlation between OCS and CSTQ and the correlation coefficient is 0.402, which means that one increase in OCS causes 0.402 increase in CATQ (and vice versa). Therefore, such findings imply that high level of OC can help L2 teachers promote their success and, in turn, improve their students’ L2 achievement in classroom and finally, their success in the classroom.

Keywords: Key Words: Organizational commitment, teachers’ success, students, teachers