دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: رسول جمالی باداشیانی، ۱۳۹۷

رابطه ی مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی با خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره ی دوم شهر سبزوار

این پژوهش باهدف بررسی رابطه مسئولیت پذیری وکمال گرایی تحصیلی با خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار انجام شده است.این پژوهش از لحاظ هدف، بنیادی و ازلحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانش‌آموزان پسر دوره دوم مقطع متوسطه شهر سبزوار در سال تحصیلی 97-1396 بود، که شامل2200 نفربودند. جهت نمونه گیری تحقیق از روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای استفاده شد،حجم نمونه بر اساس جدول مورگان تعداد 328نفراز جامعه تحقیق انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات پژوهش شامل 3 پرسشنامه مسئولیت پذیری کالفرنیامگارگی(1972)، مقیاس کمال گرایی تری شورت(1995) وپرسشنامه خود نظم بخشی تحصیلی استانداردافروز(1386)، بوده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چند متغیره استفاده شده است . یافته ها نشان داد مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی می توانند خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار را پیش بینی کنند.همچنین کمال گرایی تحصیلی و (مولفه مثبت آن ) با خودنظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه دارد ولی مسئولیت پذیری با خود نظم دهی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم شهر سبزوار رابطه ندارد.

کلیدواژه‌ها: مسئولیت پذیری دانش آموزان ، کمال گرایی تحصیلی ، خودنظم دهی تحصیلی

M.A. Thesis:

The relationship Responsibility and academical perfectionism with academic self-regulation of boys student of second high school in Sabzevar city.

This research was conducted with the aim of investigating the relationship between accountability and academic perfection with the self-regulation of secondary school students of Sabzevar Secondary School. This research is a descriptive correlation in terms of objective, fundamental and methodological desirability. The statistical population of this study was all boys' secondary school students in Sabzevar high school in the academic year of 2012-2012, including 2200 people. A multi-stage cluster sampling method was used for sampling. A sample size of 328 subjects was selected based on Morgan's table. The data gathering tool was Kolboniamagarchi's (1972) Accountability Questionnaire, Trichter-perfectionism scale (1995) and standard self-discipline questionnaireafroz(1386). For data analysis, Pearson correlation coefficient and multivariate software have been used. Findings showed that accountability and educational perfectionism can predict the self-discipline of secondary school students in Sabzevar Secondary School. Also, academic perfectionism and (its positive component) with self-regulation of secondary school boy students of the second period The city of Sabzevar has a relationship, but responsibility is not related to the self-regulation of high school students in the second grade of Sabzevar.

Keywords: Student responsibility, Educational perfectionism, Self-education