سیدابوالقاسم راه دار، ۱۴۰۱
			    
                تاثیر استراتژی کسب و کار دیجیتال، فرهنگ، منابع انسانی، ظرفیت IT بر تحول دیجیتال و عملکرد شرکت (مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط)
			    
                چکیده پایان نامه: (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج بدست آمده)
چکیده
تحول دیجیتال علایق پژوهش هایی زیادی هم در دانشگاه و هم در عمل به دست آورده است. فناوری های دیجیتال می توانند در مدل کسب و کار یک شرکت ایجاد کنند که منجر به تغییر محصولات یا ساختارهای سازمانی یا فرآیندها می شود. این تغییرات را می توان در افزایش تقاضا برای رسانه های مبتنی بر اینترنت مشاهده کرد که منجر به تغییر کل مدل های کسب و کار شده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر استراتژی کسب و کار دیجیتال، فرهنگ، منابع انسانی، ظرفیت IT بر تحول دیجیتال و عملکرد شرکت در شرکت های کوچک و متوسط است. پردازش آماری دادهها در سطح توصیفی با اسپیاساس و در سطح استنباطی با استفاده از معادلات ساختاری و نرمافزار اسمارت پیالاس 3 انجامشده است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و کاربردی و روش نمونهگیری در این پژوهش از نوع در دسترس است که از کارمندان و مدیران شرکت های کوچک و متوسط در شهر سبزوار جمعآوری گردیده است. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بود که پس از اصلاح و نظر خبرگان و اساتید دانشگاه نهایی گردید. بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا و واگرا موردسنجش قرار گرفت و تأیید شد. یافتههای حاصل از پژوهش و آزمون استنباطی فرضیه ها، نشان داد که ظرفیت فناوری اطلاعات، قابلیت منابع انسانی و استراتژی کسب و کار بر تحول دیجیتال تاثیر دارد اما فرهنگ سازمانی بر تحول دیجیتال تاثیر موثر نیست. تحول دیجیتال بر نوآوری و عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. نوآوری بر عملکرد شرکت اثر دارد. در میان این چهار عامل، یافتههای پژوهش نیز تأیید میکنند که استراتژی دیجیتال کسب و کار بیشترین تاثیر را در تحول دیجیتال شرکت دارد. بر اساس این یافتهها، برخی پیامدهای خاص به منظور مؤثرتر کردن عملکرد شرکت پیشنهاد شد.
واژههای کلیدی: تحول دیجیتال، قابلیت منابع انسانی، ظرفیت فناوری اطلاعات، نوآوری، عملکرد
                
                    کلیدواژهها:
                    حول دیجیتال، قابلیت منابع انسانی، ظرفیت فناوری اطلاعات، نوآوری، عملکرد
                
            
 
            
            
	
			      Thesis:
			    
                The Impact of Digital Business Strategy، Culture، Human Resources، IT Capacity on Digital Transformation and Corporate Performance (Case Study: Small and Medium Enterprises)
			    
                Abstract(include summary,goals,executive ways and results):
Digital transformation has gained a lot of research interests both in academia and in practice. Digital technologies can create changes in a company's business model that lead to changes in products or organizational structures or processes. These changes can be seen in the increased demand for Internet-based media, which has led to a change in entire business models. The purpose of this research is to investigate the impact of digital business strategy, culture, human resources, IT capacity on digital transformation and company performance in small and medium-sized companies. Statistical data processing was done at the descriptive level with SPSS and at the inferential level using structural equations and SmartPLS3 software. The descriptive-survey and applied research method and the sampling method in this research is of the available type, which was collected from the employees and managers of small and medium-sized companies in Sabzevar city. The research tool was a standard questionnaire, which was finalized after modification and opinion of experts and university professors. Checking the reliability and validity of the questionnaire was also measured and confirmed using Cronbach's alpha test, combined reliability and convergent and divergent validity. The findings of the research and the inferential test of the hypotheses showed that the capacity of information technology, the capability of human resources and the business strategy have an effect on the digital transformation, but the organizational culture does not have an effective effect on the digital transformation. Digital transformation has a positive and significant impact on innovation and company performance. Innovation affects the performance of the company. Among these four factors, the research findings confirm that the digital business strategy has the greatest impact on the company's digital transformation. Based on these findings, some specific consequences were suggested in order to make the company's performance more effective.
Keywords: DAbstract(include summary,goals,executive ways and results):
Digital transformation has gained a lot of research interests both in academia and in practice. Digital technologies can create changes in a company's business model that lead to changes in products or organizational structures or processes. These changes can be seen in the increased demand for Internet-based media, which has led to a change in entire business models. The purpose of this research is to investigate the impact of digital business strategy, culture, human resources, IT capacity on digital transformation and company performance in small and medium-sized companies. Statistical data processing was done at the descriptive level with SPSS and at the inferential level using structural equations and SmartPLS3 software. The descriptive-survey and applied research method and the sampling method in this research is of the available type, which was collected from the employees and managers of small and medium-sized companies in Sabzevar city. The research tool was a standard questionnaire, which was finalized after modification and opinion of experts and university professors. Checking the reliability and validity of the questionnaire was also measured and confirmed using Cronbach's alpha test, combined reliability and convergent and divergent validity. The findings of the research and the inferential test of the hypotheses showed that the capacity of information technology, the capability of human resources and the business strategy have an effect on the digital transformation, but the organizational culture does not have an effective effect on the digital transformation. Digital transformation has a positive and significant impact on innovation and company performance. Innovation affects the performance of the company. Among these four factors, the research findings confirm that the digital business strategy has the greatest impact on the company's digital transformation. Based on these findings, some specific consequences were suggested in order to make the company's performance more effective.
Keywords: Digital transformation, Human resource capability, Information technology capacity, Innovation, Performance.
.
                
                    Keywords:
                    Abstract(include summary,goals,executive ways and results):  Digital transformation has gained a lot