تقی شیردل، ۱۴۰۳
اثربخشی مشاوره گروهی آدلری بر اعتیاد به اینترنت، تنظیم هیجان و تاب آوری در دانش آموزان
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی انجام شد
مشاوره گروهی آدلری در زمینه اعتیاد به اینترنت، تنظیم هیجان و
تاب آوری در دانش آموزان روش تحقیق حاضر نیمه تجربی با الف
طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل نابرابر. آماری
جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان سبزوار بودند
در سال تحصیلی 92-92 تعداد 50 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند
در میان دانشجویانی که علاقه مند و مایل به همکاری بودند. بعد از
توضیح دادن به دانشآموزان برای انجام تحقیق، ساموئلز (2004)
پرسشنامه تاب آوری، پرسشنامه اعتیاد به اینترنت جوان (1386) و
پرسشنامه تنظیم هیجان گراس و جان (2003) توزیع شد
از بین این 50 نفر پس از جمع آوری پرسشنامه ها و امتیازدهی به آنها،
25 دانش آموز از بین دانش آموزانی که نمره کمتری کسب کرده بودند انتخاب شدند
نمره و مشاوره گروهی آدلری بر روی آنها انجام شد. 25 بعدی
مردم آموزش ندیدند سپس پس از برگزاری دوره آموزشی مشخص، الف
پرسشنامه بین آنها توزیع و مقایسه شد
بین دو گروه بسته راهنمای اجرای گروه آدلری
مشاوره مبتنی بر نظریه و کاربرد نوشته شده در فصل هفتم
بخش دوم ویرایش هشتم کتاب نظریه و کاربرد گروه
مشاوره توسط کوری (2012) نام مشاوره گروهی آدلریان بود
آماده شده است. در این تحقیق داده ها با استفاده از نرم افزار spss 28 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت
برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. توصیفی
برای بررسی و مقایسه میانگین و انحراف معیار از آمار استفاده شد
از متغیرهای گروه کنترل و آزمایش و آمار استنباطی
برای تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق استفاده شد که شامل آزمون های k-s برای بررسی است
نرمال بودن متغیرهای تحقیق، مفروضات کوواریانس و کوواریانس
نتایج نشان داد که مشاوره گروهی آدلری بر
اعتیاد به اینترنت، تنظیم هیجان و تاب آوری دوره متوسطه
دانشآموزان شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 93-92 ارتقاء یافته است
این مولفه ها
کلیدواژهها:
واژههای کلیدی: شایستگیهای سازمانهای یادگیرنده، مدیریت ارزش، نگرش مذهبی
Thesis:
Effectiveness of Adlerian group counseling on internet addiction, emotion regulation and resilience in students
The present study was conducted with the aim of investigating the effectiveness
of Adlerian group counseling on Internet addiction, emotion regulation and
resilience in students. The present research method is semi-experimental with a
pre-test-post-test design with an unequal control group. The statistical
population in this research was all second high school students of Sabzevar city
in the academic year of 2023-24, and 50 students were randomly selected from
among the students who were interested and willing to cooperate. After
explaining to the students how to conduct the research, the Samuels (2004)
Resilience Questionnaire, Young Internet Addiction Questionnaire (2007) and
Gross and John (2003) Emotion Regulation Questionnaire were distributed
among these 50 people. After collecting the questionnaires and scoring them,
25 students were selected from among the students who had obtained a lower
score and Adlerian group counseling was performed on them. The next 25
people did not receive training. Then, after holding a specific training course, a
questionnaire was distributed among them and a comparison was made
between the two groups. The guide package for conducting Adlerian group
counseling based on theory and application written in the seventh chapter of the
second part of the eighth edition of the book Theory and Application of Group
Counseling by Cory (2012) The name Adlerian Group Counseling was
prepared. In this research, the data was analyzed using spss 28 software, and
descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. Descriptive
statistics were used to investigate and compare the mean and standard deviation
of the variables in the control and experimental groups, and inferential statistics
were used to analyze the research hypotheses, which include k-s tests to check
the normality of the research variables, covariance assumptions, and covariance
tests.The results showed that Adlerian group counseling has an effect on
internet addiction, emotion regulation and resilience of secondary school
students in Sabzevar city in the academic year of 2023-24 and has improved
these components.
Keywords:
Key words: competencies of learning organizations, value management, religious attitud