دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: فریبا حیدری نژاد، ۱۴۰۳

چالش های انتقالی از دبیرستان به دانشگاه در خصوص ترفندهای یادگیری واژگان وکمیت واژگان : با تاکید برگونه زبان آموزان انگلیسی دبیرستان های دولتی وغیرانتفاعی در ایران

چکیده هدف از مطالعه حاضر بررسی چالش های زبان اموزان دبیرستان های دولتی وغیرانتفاعی است که جنسیت هم مورد توجه قرار گرفته بود اما تاثیر زیادی در چالش های دانشجویان نداشت در مجموع ?? نفر از دانشجویان دانشگاه ازاد سبزواردردو رشته علوم اجتماعی وانسانی شرکت کردند که ?? نفر زن و??نفر مرد بودند ابزارهای اصلی سنجش این تحقیق پرسشنامه وازمون تعیین سطح لغت بود در پژوهش حاضر از طرح تحقیقات کمی استفاده شده است . برای پاسخ به سوال اول ودوم تحقیق از روش آماری میانگین وانحراف معیار ودرصد استفاده شد ونتایج نشان داد که هرچه میانگین کمتر چالش ها بیشتر است ودر سوال چهارم وپنجم از روش اماری اسپیر من استفاده شد نتایج نشان داد که بین نمره های ازمون تعیین سطح ونمرات پرسشنامه رابطه مثبتی و معنی داری وجو دارد (44 /0 = r ،) ,( p <0/05 36/0 = r ،( p <0/05 و دراین مطالعه از مصاحبه هم استفاده شد که از بین همین دانشجویان 10 نفر انتخاب شدند که5 زن و5مرد بودند و در حدود 20تا 25 دقیقه از هر نفر سوالاتی در خصوص سطح مهارت وازگان پرسیده شد که نمرات سطوح آنها همانند نمرات ازمون تافل سنجیده شد. کلید واژه ها : چکیده . تافل .آزمون سطح لغت . پرسشنامه . ریاضیات اسپیرمن . مصاحبه. انحراف معیار

کلیدواژه‌ها:

M.A. Thesis:

Transitional Challenges from High School to University in Vocabulary Learning Strategies and Vocabulary Size: A Case of EFL Learners in Public and Non-profit High Schools in Iran

Abstract The purposes of this study is to examine the challenges of language learners in public and non-profit high schools, gender was also taken into consideration, but it did not have a great impact on the challenges of the students. In total, 50 students of Azad Sabzevar University participated in the fields of social sciences and humanities, 30 of them were women and 20 were men. The main measuring tools of this research were questionnaires and vocabulary level test. To answer the first and second questions of the research, the mean, standard deviation, and percentage statistical methods were used, and the fourth and fifth questions were using the Spearman statistical method. The results showed that there is a positive and significant relationship between the scores of the vocabulary level test and the questionnaire of scores (p<0/05, r=0.036) (p<0/05, r=0.044) and in this study, interviews were also used, and 10 students were selected, 5 were women and 5 were men, and in about 20 to 25 minutes each person was asked questions about the vocabulary level test, and their scores were measured as the TOEFL test scores. Keywords: Abstract, TOEFL, vocabulary level test, questionnaire, Spearman statistical, interview, standard deviation

Keywords: Abstract, TOEFL, vocabulary level test, questionnaire, Spearman statistical, interview, standard dev