دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

سیدمحمد قریشی، ۱۴۰۳

روابط بین رهبری دانش محور، مدیریت دانش مشتری، کیفیت نوآوری و عملکرد شرکت با نقش تعدیلی شدت رقابت

این مطالعه با تکیه بر ادبیات مدیری ت دانش، رهبری و نوآوری، به بررسی ارتباط های احتمالی بین مدیری ت دانش مشتری، رهبری دانش محور، کیفی ت نوآوری و عملکرد شرک ت می پردازد.جامعه آماری پژوهش شرک ت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی شهرستان سبزوار می پردازد و روش نمونه گیری روش دردسترس می باشد . نقشهای میانجی مدیری ت دانش مشتری و رهبری دانشمحور در میان این روابط در SME ها برجسته میشود، که در آن منابع انسانی و سرمایه سرمایهگذاری شده محدود اس ت.روش انجام آزمون فرضیه های پژوهش روش معادلات ساختاری بود. و روش جمع اوری داده ها پرسشنامه بوده اس ت بنابراین، یافته ها با ارائه شواهد تجربی برای حمای ت از اینکه مدیری ت دانش مشتری در رابطه بین رهبری دانش محور و کیفی ت نوآوری واسطه می شود، به ادبیات موجود کمک می کند. علاوه بر این، کیفیت نوآوری رابطه بین مدیری ت دانش مشتری و عملکرد شرک ت را میانجی می کند. و همچنین، شدت رقابت رابطه بین مدیری ت دانش مشتری و کیفی ت نوآوری را تعدیل میکند.

کلیدواژه‌ها: رهبری دانش محور،مدیری ت دانش محور،کیفی ت نواوری ،عملکرد شرک ت ،شدت رقابت

Thesis:

Relationships between community knowledge leadership, student management, innovation quality and firm performance with the moderating role of intense competition

Based on the literature of knowledge management, leadership and innovation, this study examines possible relationships between customer knowledge management, knowledge-based leadership, innovation quality and company performance. And the sampling method is the available method. The mediating roles of customer knowledge management and knowledge-oriented leadership are highlighted among these relationships in SMEs, where human resources and invested capital are limited. The method of testing the research hypotheses was the structural equation method. And the data collection method was a questionnaire. Therefore, the findings contribute to the existing literature by providing empirical evidence to support that customer knowledge management mediates the relationship between knowledge-based leadership and innovation quality. In addition, innovation quality mediates the relationship between customer knowledge management and firm performance. Also, competitive intensity moderates the relationship between customer knowledge management and innovation Keywords: knowledge-based leadership, knowledge-based management, innovation quality, company Relationships between community knowledge leadership, student management, innovation quality and firm performance with the moderating role of intense competitionperformance, competitive intensity quality.

Keywords: knowledge-based leadership, knowledge-based management, innovation quality, company performance, com