دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

فهیمه اولادی، ۱۴۰۲

رابطه بین کیفیت آموزش های دانشگاهی و یادگیری مادام العمر با میانجی گری اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان واحد دانشور نیشابور

پژوهش حاضر جهت بررسی رابطه بین کیفیت آموزش‌های دانشگاهی و یادگیری مادام العمر با میانجی گری اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان واحد دانشور نیشابور انجام شد. روش تحقیق این پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری مورد نظر کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان واحد دانشور نیشابور (2975 نفر) بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 341 نفر تعیین گردید. روش نمونه گیری، تصادفی ساده بود. برای سنجش اشتیاق تحصیلی از پرسشنامه شافلی و همکاران (2002)، برای سنجش متغیر کیفیت آموزشی از پرسشنامه موسوی و همکاران (1396) و همچنین برای سنجش متغیر یادگیری مادام العمر از پرسشنامه وتزل و همکاران (2010) استفاده شد. برای آزمون فرضیه‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون چند متغیره و از نرم افزارهای SPSS نسخه 23 و PLS استفاده شد. یافته‌های تحقیق حاکی از آن بود که بین کیفیت آموزش‌های دانشگاهی با اشتیاق تحصیلی و یادگیری مادام العمر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیشابور رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین اشتیاق تحصیلی با یادگیری مادام العمر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیشابور رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بطور کلی بین کیفیت آموزش‌های دانشگاهی و یادگیری مادام العمر با میانجی گری اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیشابور رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلیدواژه‌ها: کیفیت آموزش‌های دانشگاهی، یادگیری مادام العمر، اشتیاق تحصیلی

Thesis:

The relationship between the quality of university education and lifelong learning with the mediation of academic enthusiasm of students of Farhangiyan University of Neyshabur

The present study was conducted to investigate the relationship between the quality of university education and lifelong learning through the mediation of academic enthusiasm of Farhangian University, Daneshvar Branch, Neishabur. The research method of this research was correlation. The target statistical population was all the students of Farhangian University, Daneshvar branch of Neishabur (2975 people). The sample size was determined based on Morgan's table of 341 people. The sampling method was simple random. Shafli et al.'s (2002) questionnaire was used to measure academic enthusiasm, Mousavi et al.'s (2016) questionnaire was used to measure educational quality variable, and Wetzel et al.'s (2010) questionnaire was used to measure lifelong learning variable. Multivariate regression method and SPSS version 23 and PLS software were used to test hypotheses and analyze data. The findings of the research indicated that there is a positive and significant relationship between the quality of university education and the academic enthusiasm and lifelong learning of Farhangian University of Neishabur. There is a positive and meaningful relationship between academic enthusiasm and lifelong learning of Farhangian University of Neyshabur students. In general, there is a positive and meaningful relationship between the quality of university education and lifelong learning with the mediation of academic enthusiasm of Farhangian University of Neyshabur. ? ارسال

Keywords: Quality of university education, lifelong learning, academic enthusiasm