دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

الهه کرابی، ۱۴۰۱

نقش برنامه های کاربردی موبایل برای کسب و کار های کوچک و متوسط و پایداری آن در دوران کوئید ۱۹و به بعد با تکیه بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده

شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) برای مقابله با بلاتکلیفی کسب‌وکار ناشی از همه‌گیری COVID-19 تلاش می‌کنند. در این پژوهش بررسی می شود که چگونه شرکت‌های کوچک و متوسط از برنامه‌های تلفن همراه برای بهبود کارایی کسب‌وکار خود در طول همه‌گیری استفاده کرده‌اند .نسل جدید تبلیغات از طریق برنامه های کاربردی موبایل، تبلیغاتی است که بر اپلیکیشن ها و صفحات موبایل ظاهر شده و کالا و خدماتی را معرفی می کند. هدف از این پژوهش بررسی نقش برنامه های کاربردی موبایل برای کسب و کار های کوچک و متوسط و پایداری آن در طول کووید 19 با تکیه بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده می باشد،که برای بهبود پایداری خود در طول بحران به تجارت مبتنی بر اپلیکیشن موبایل روی آورده‌اند. این مطالعه با بسط تئوری ارزش‌ مصرف و نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده به شرکت‌های کوچک و متوسط که کسب‌وکار مبتنی بر اپلیکیشن موبایل را در بر می‌گیرد، می تواند به پایداری این شرکتها در شرایط بحرانی کمک نماید.روش انجام پژوهش روش مدل‌سازی معادلات ساختاری می باشد. نتایج نشان داد که رفتار انتخاب مصرف کننده، کنترل رفتار درک شده، کنترل رفتار ذهنی و نگرش نسبت به برنامه تلفن همراه، همگی بر پایداری شرکتهای کوچک و متوسط تاثیر مثبت و معناداری دارند. به این ترتیب، این شرکتها برای موفقیت در فرآیند کسب و کار کارآفرینانه به یک شبکه تجاری قدرتمند مبتنی بر اپلیکیشن موبایل نیاز دارند.نتایج پژوهش نشان می دهد که تمامی فرضیه های آماری تایید شده اند..

کلیدواژه‌ها: واژگان کلیدی: پایداری،شرکتهای کوچک و متوسط،تئوری رفتار برنامه ریزی شده،کوئید 19.

Thesis:

The role of mobile applications for small and medium-sized businesses and its sustainability in the Quaid ۱۹ and beyond٫ based on the theory of planned behavior

Small and medium-sized enterprises (SMEs) are struggling to cope with the business uncertainty caused by the COVID-19 pandemic. This research xamines how small and medium-sized companies have used mobile applications to improve their business efficiency during the pandemic. The new generation of advertising through mobile applications is advertising that appears on mobile applications and pages, and products and Introduces services. The purpose of this research is to investigate the role of mobile applications for small and medium businesses and its sustainability during the covid-19 based on the theory of planned behavior, which is to improve its sustainability during the crisis to business based on mobile applications. Have turned. By extending the theory of consumption value and the theory of planned behavior to small and medium-sized companies that include business based on mobile applications, this study can help the stability of these companies in critical conditions. The modeling method is structural equations. The results showed that consumer choice behavior, perceived behavior control, mental behavior control and attitude towards mobile phone application, all have a positive and significant effect on the sustainability of small and medium companies. In this way, these companies need a powerful business network based on mobile application to succeed in the entrepreneurial business process. The research results show that all the statistical hypotheses have been confirmed.

Keywords: Keywords: sustainability, small and medium-sized companies, theory of planned behavior, Covid-19.