دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: اکرم امینی، ۱۴۰۰

مدل یابی روابط ساختاری شادکامی براساس خودکارآمدی، سبک های فرزندپروری با میانجی گری اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار

خلاصه پایان نامه (چکیده پایان نامه در حداکثر 250 کلمه به زبان فارسی): پژوهش حاضر با هدف مدل یابی علی شادکامی براساس خودکارآمدی و سبک فرزندپروری با میانجی گری اشتیاق تحصیلی انجام شد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر روش مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار (3212 نفر) در سال تحصیلی 1400-1399 تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل 345 دانشجو بود که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل: پرسشنامه شادکامی آکسفورد آرجیل و لو(1990)، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان اون و فرامن(1998)، پرسشنامه مقیاس اشتیاق تحصیلی فردریکز، بلومنفیلد و پاریس (2004) و پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا بامریند(2002) بودند. برای طراحی مدل از مدل یابی معادلات رگرسیونی ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی و سبک فرزندپروری بر شادکامی اثر مستقیم مثبت و معنادار دارند. خودکارآمدی تحصیلی و سبک فرزندپروری از طریق اشتیاق تحصیلی بر شادکامی اثر غیرمستقیم مثبت و معنادار دارند. اشتیاق تحصیلی به طور مثبت شادکامی را پیش بینی می کند. در مجموع، نتایج بیانگر آن است که اشتیاق تحصیلی بین خودکارآمدی تحصیلی، سبک فرزندپروری با شادکامی دانشجویان، نقش میانجی گری دارد. کلمات کلیدی: شادکامی، اشتیاق تحصیلی، سبک فرزندپروری، خودکارآمدی تحصیلی

کلیدواژه‌ها: کلمات کلیدی: شادکامی، اشتیاق تحصیلی، سبک فرزندپروری، خودکارآمدی تحصیلی

M.A. Thesis:

Modeling the structural relationships of happiness based on Academic Self-Efficacy٫ Parents parenting styles mediated by Educational Enthusiasm Students of Sabzevar Azad University

Abstract(include summary, goals, executive ways and results): The aim of this study was to model the cause of happiness based on self-efficacy and parenting style mediated by academic engagement. This research is a descriptive correlation based on structural equation modeling method. The statistical population of this study consisted of all students of Sabzevar Azad University in the academic year 1399-1400. The research sample consisted of 345 students who were selected by simple random sampling method. The instruments used in this study include: Oxford Argyle & Lowe (1990) Happiness Questionnaire, Owen and Framan (1998) Student Self-Efficacy Questionnaire, Frederick, Bloomfield and Paris (2004) and Diana Bamrind (2002) Parenting Methods Questionnaire. They were. Structural regression equations were used to design the model. The results showed that academic self-efficacy and parenting style have a direct positive and significant effect on happiness. Academic engagement and parenting style have a positive and significant indirect effect on happiness through academic engagement. Academic engagement positively predicts happiness. Overall, the results indicate that academic motivation plays a mediating role between academic engagement, parenting style, and student happiness. Keywords: Happiness, Academic enthusiasm, Parenting style, Academic engagement

Keywords: Keywords: Happiness, Academic enthusiasm, Parenting style, Academic engagement