دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: احسان فاضلی درقدم، ۱۳۹۸

بررسی تاثیر کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی صلاحیت های متمایز در بازار یابی

هدف پژوهش حاضربررسی تاثیر کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی صلاحیت های متمایز در بازاریابی میباشد. این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهشهای کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه این پژوهش، کلیه کارکنان بیمارستان خصوصی قائم شهر مشهد به تعداد 260 نفر می‌باشد که از این تعداد، 152 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند که جهت تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید.جهت انتخاب نمونه مناسب از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها از طریق پرسشنامه بوده است. سنجش اعتبار متغیرها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای صلاحیت های متمایز در بازاریابی، عملکرد سازمانی و کارآفرینی اجتماعی به ترتیب 92/0، 81/0و 89/0 محاسبه شد. روایی محتوا پرسشنامه توسط صاحبنظران مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل آماری از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش مدل ساختاری با نرم افزار LISREL نسخه 8/8 استفاده گردید. نتایج نشان داد ،کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی صلاحیتهای متمایز در بازاریابی تاثیردارد. همچنین نتایج نشان داد، کارآفرینی اجتماعی و صلاحیتهای متمایز در بازاریابی بر عملکرد سازمانی تاثیردارد.

کلیدواژه‌ها: صلاحیت های متمایز در بازاریابی ، عملکرد سازمانی ، کارآفرینی اجتماعی

M.A. Thesis:

The impact of social entrepreneurship on organizational performance with the mediating role of distinct competencies in marketing

Abstract The purpose of this study is to investigate the impact of social entrepreneurship on organizational performance with the mediating role of distinct competencies in marketing. The population of this study is 260 employees of all private hospitals in Ghaemshahr, Mashhad, of which 152 were selected as statistical samples. Morgan's table was used to determine the sample size. To select the appropriate sample, simple random sampling method was used. Has been. The data collection method was through a questionnaire. The validity of the variables was calculated using Cronbach's alpha coefficient for the variables of distinct competencies in marketing, organizational performance and social entrepreneurship, 0.92, 0.81 and 0.89, respectively.. Content validity of the questionnaire was confirmed by the site survey. Factor analysis was performed using SPSS software version 19 and structural modeling method with LISREL software version 8.8 was used for statistical analysis. The results showed that social entrepreneurship influences organizational performance with the mediating role of distinct competencies in marketing. The results also showed that social entrepreneurship and distinct competencies in marketing influence organizational performance.

Keywords: Keywords: Distinct Marketing Competencies, Organizational Performance, Social Entrepreneurship