سمیه محمدی کلاوشک، ۱۴۰۴
			    
                تاثیر آموزش خدا سو بر هوش معنوی و صمیمیت معنوی زوجین با نقش میانجی یادگیری با شبکه های عصبی شهر سبزوار
			    
                این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش خدامحور بر هوش معنوی و صمیمیت معنوی زوجین با نقش میانجی یادگیری با شبکههای عصبی در شهرستان سبزوار انجام شد. این مطالعه از طرح نیمهآزمایشی (پیشآزمون-پسآزمون) با گروه کنترل نابرابر استفاده کرد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل زوجین شهرستان سبزوار بود که در مراکز مشاوره سبزوار پرونده داشتند. از بین این مراکز، دو مرکز که مایل به همکاری بودند، انتخاب و به صورت تصادفی از پروندههای زوجین انتخاب شدند. پس از تماس با این زوجین، 34 نفر از زوجینی که مایل به همکاری بودند و در دسترس بودند، انتخاب شدند. طی جلسهای از آنها خواسته شد تا از مرکز بازدید کنند و پس از توضیح مراحل کار، مشاوره معنوی کینگ پرسشنامه هوش، مقیاس صمیمیت زناشویی تامپسون و واکر و پرسشنامه یادگیری مبتنی بر شبکه عصبی آینالون بین آنها توزیع شد. پس از جمعآوری پرسشنامهها و نمرهگذاری آنها، از بین زوجهایی که نمرات پایینتری دریافت کرده بودند و بر اساس معیارهای ورود، 17 نفر انتخاب و در گروه آزمایش قرار گرفتند و 17 نفر دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند. به گروه آزمایش پروتکل خداسو (اقتباس از مدل اصول درمان معنوی چندبعدی توسط جانبزرگی، 2015) به مدت ده جلسه 30 دقیقهای داده شد و پس از اجرای پروتکل بازآموزی، پرسشنامهها توزیع و مقایسه شدند. در این مطالعه، دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS27 و AMOS27 تجزیه و تحلیل شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار استنباطی و توصیفی استفاده شد. از آمار توصیفی برای بررسی میانگین و انحراف معیار متغیرهای تحقیق و از آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد.فرضیههای تحقیق که شامل شاخصهای نیکویی برازش و مدلسازی معادلات ساختاری بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ضریب مسیر صمیمیت معنوی با تربیت الهی 0.128 و سطح معنیداری آن 0.03 و ضریب مسیر هوش معنوی با تربیت الهی 0.214 و سطح معنیداری آن 0.000 و ضریب مسیر تربیت الهی با یادگیری 0.430 و سطح معنیداری آن 0.002 بود. با توجه به اینکه سطح معنیداری همه مسیرها کمتر از سطح خطای 0.05 بود، میتوان با اطمینان 95? نتیجه گرفت که این رابطه معنادار است. بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که یادگیری با شبکههای عصبی میتواند نقش واسطهای بین رابطه تربیت الهی با هوش معنوی و صمیمیت معنوی زوجین در شهر سبزوار داشته باشد.
                
                    کلیدواژهها:
                    واژههای کلیدی: تربیت الهی، هوش معنوی، صمیمیت معنوی زوجین، یادگیری با شبکههای عصبی.
                
            
 
            
            
	
			      Thesis:
			    
                Die Wirkung göttlicher Erziehung auf die spirituelle Intelligenz und spirituelle Intimität von Paaren in der Stadt Sabzevar
			    
                This study aimed to investigate the effect of God-centered education on spiritual
intelligence and spiritual intimacy of couples with the role of mediator of learning with
neural networks in Sabzevar city. This study used a quasi-experimental design (pre-testpost-test) with an unequal control group. The population of the present study consisted of
couples in Sabzevar city who have files in Sabzevar counseling centers. Two centers that
were willing to cooperate were selected from these centers and were randomly selected
from the couples' files. After contacting these couples, 34 people were selected from the
couples who were willing to cooperate and were available. During a meeting, they were
asked to visit the center and after explaining the steps of the work, King's spiritual
intelligence questionnaire, Thompson and Walker's marital intimacy scale, and the Ainalo
neural network-based learning questionnaire were distributed to them. After collecting the
questionnaires and scoring them, 17 people were selected from those couples who received
lower scores and based on the inclusion criteria and were placed in the experimental group
and another 17 people were placed in the control group. The experimental group was given
the Khodasu protocol (adapted from the principles of multidimensional spiritual therapy
model by Janbozorghi, 2015) for ten 30-minute sessions, and then after implementing the
re-education protocol, questionnaires were distributed and compared. In this study, data
were analyzed using SPSS27 and AMOS27 software. Inferential and descriptive statistics
were used to analyze the data. Descriptive statistics were used to examine the mean and
standard deviation of the research variables, and inferential statistics were used to analyze
the research hypotheses, which included goodness-of-fit indices and structural equation
modeling. The results showed that the path coefficient of spiritual intimacy with godly
education was 0.128 and its significance level was 0.03, and the path coefficient of spiritual
intelligence with godly education was 0.214 and its significance level was 0.000, and the
path coefficient of godly education with learning was 0.430 and its significance level was
0.002. Considering that the significance level of all paths was less than the 0.05 error level,
it can be concluded with 95% confidence that this relationship is significant; therefore, it
can be concluded that learning with neural networks can have a mediating role between the
relationship between godly education with spiritual intelligence and spiritual intimacy of
couples in Sabzevar city. .
                
                    Keywords:
                    Keywords: Godly education, spiritual intelligence, spiritual intimacy of couples, learning with neural networks.