رویا شهابی منش، ۱۴۰۴
			    
                بررسی تأثیر قدرت مدیریت منابع انسانی الکترونیکی و استرس شغلی بر قصد ترک شغل در میان کارکنان با نقش واسطه ای نگرانی برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات
			    
                حریم خصوصی حفظ حریم خصوصی در محیط کار برای کارمندان بسیار اهمیت دارد و وجود یک فضای شخصی برای هر فرد در محیط کار، امکان متمرکز شدن و افزایش خلاقیت را به وجود میآورد. زمانی که افراد در حدود شخصی خودشان قرار میگیرند، احساس آرامش و آزادی دارند و بهترین توان خود را به ارمغان میآورند. هدف این مطالعه بررسی اثر واسطه ای نگرانی برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک و استرس شغلی است که در نهایت باعث ایجاد تمایل به ترک شغل در بین کارکنان می شود. یک پرسشنامه نظرسنجی بین مدیران و کارکنان  شاغل در بخش مخابرات توزیع شد. در مجموع 100 پاسخ قابل استفاده با اتخاذ یک روش نمونه برداری تمام شماری مناسب جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل و بررسی روابط فرضی از PLS-SEM استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که درک بهتر قدرت مدیریت منابع الکترونیک  منجر به نگرانی کمتر در مورد نقض حریم خصوصی اطلاعات میشود. علاوه بر این، نگرانی برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات به طور مثبت با استرس شغلی کارکنان و قصد ترک شغل مرتبط بود. همچنین رابطه مثبتی بین استرس شغلی و قصد ترک شغل در بین کارکنان وجود دارد. علاوه بر این، نگرانی درک شده برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات به طور کامل رابطه بین منابع انسانی الکترونیک و استرس شغلی و در نهایت، قصد ترک شغل در بین کارکنان را میانجی گری کرد.با توجه به نتایج این پژوهش می توان بیان داشت که سازمان ها باید در حین اتخاذ و اجرای شیوه های مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر تضمین قدرت قابل توجه این مساله تمرکز کنند. شکست ممکن است منجر به نگرانی در مورد حریم خصوصی کارکنان، استرس شغلی و در نهایت قصد ترک شغل در میان کارکنان شود.
                
                    کلیدواژهها:
                    واژگان کلیدی: ، قدرت مدیریت منابع انسانی، الکترونیکی، استرس شغلی، قصد ترک شغل، کارکنان، نگرانی، حریم
                
            
 
            
            
	
			      Thesis:
			    
                Investigating the effect of electronic human resource management power and job stress on the intention to leave a job among employees with the mediating role of concern for information privacy
			    
                Privacy in the workplace is very important for employees and the existence of a personal space for each person in the workplace allows them to focus and increase creativity. When people are in their own personal space, they feel relaxed and free and bring out their best. The aim of this study is to examine the mediating effect of concern for information privacy between electronic human resource management and job stress, which ultimately causes the desire to leave the job among employees. A survey questionnaire was distributed among managers and employees working in the telecommunications sector. A total of 100 usable responses were collected by adopting a convenient total sampling method. PLS-SEM was used to analyze and examine the hypothesized relationships. The findings of this study showed that a better understanding of the power of electronic resource management leads to less concern about information privacy violations. In addition, concern for information privacy was positively related to employees' job stress and intention to leave the job. There is also a positive relationship between job stress and intention to leave the job among employees. Furthermore, perceived concern for information privacy fully mediated the relationship between e-HR and job stress and ultimately, turnover intention among employees. According to the results of this study, it can be stated that organizations should focus on ensuring the significant strength of this issue while adopting and implementing e-HR practices. Failure may lead to concerns about employee privacy, job stress and ultimately turnover intention among employees..
Keywords: The power of electronic human resource management and job stress on job turnover intention.
                
                    Keywords:
                    Keywords: The strength of the event, intention to leave the job of employees, financial situation an