دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

علی دلبری، ۱۴۰۲

بررسی رابطه بین قابلیتهای بازاریابی انلاین و عملکرد بین المللی با نقش میانجی جهت گیری بازار محور و جهت گیری بازارساز

ستفاده از ظرفیتت بازاریتابی اینترنتتی در ایتران در ستالها ی اخیتر بته شتدت در حتال رشتد بتوده و بختش عظ یمتی از فعالیتهتای مربتوط بته فضتای مجتازی را بته ختود اختصتا داده استت. تجتارت الکترونیتک بتینالمللتی یتک رونتد جهانی قوی استت کته توستط پ یشترفتهای قابتل تتوجه ی از تقویتت سیاستت هتای اقتصتادی، تغییتر رفتتار مشتتر یان و لجستتتیک و فتتنآوریهتای بهبتتود یافتته پتیش متیرود. ایتتن مطالعته بته بررستی دالیتتل تغییتترات عملکتترد در بتتین شرکتهتا ی کوچتک و متوستط بتر مبنتا ی تجتارت الکترون یتک مت یپتردازد . بتا تک یته بتر د یتدگاه قابلیتت هتا و ادب یتات بتازارگرایی، یتک متدل تحقیقتاتی بتا رگرستیون خطتی و تحلیتل میتانجی بتر روی یتک متدل، توستعه یافتته و آزمتون فرضتیه انجتام شتده استت. روش پتژوهش متورد استتفاده از نتوع توصتیفی، پیمایشتی و همبستتگی استت. نترم افتزار مورد استفاده در ایتن پتژوهش spss22مت ی باشتد. همننت ین جامعته آمتار ی پتژوهش حاضتر شتامل 111 نفتر از کل یته ی کارکنتتان، متتد یران و کارشناستتان مربوطتته در شتترکت هتتا ی کوچتتک و متوستتط شتتهر ستتبزوار کتته از تجتتارت الکترونیتک بته عنتوان کانتال فتروش بت ین المللت ی استتفاده مت ی کننتد در ستال 1411 بررستی شتده استت. ازا یتن رو پتژوهش حاضتر بتا انجتام پتژوهش بتر روی شترکتهای منتختب کوچتک و متوستط شتهر ستبزوار، بته بررست ی رابطته بت ین قابلیتهتای بازاریتابی انالیتن و عملکترد بت ین المللتی بتا نقتش م یتانجی جهتت گیتری بتازار محتور و جهتت گ یتری بتازار ستاز مت ی پتردازد. نتتا یج حتاک ی از آن استت کته بت ین قابلیتهتای بازاریتابی انالیتن و عملکترد بت ین المللت ی رابطته معنتاداری وجتود دارد. همننتین نتتایج پتژوهش، جهتت گیتری بتازار محتور رابطته بتین قابلیتهتای بازاریتابی انالیتن و عملکرد بین المللی را میتانجی مت ی کنتد و ا یتن فرضت یه تأییتد مت ی شتود. بتاا ین حتال جهتت گ یتر ی بتازار ستاز رابطته بین قابلیت های بازاریابی انالیتن و عملکترد بت ین المللت ی را میتانجی مت ی کند.مطالعته متا نشتان مت ی دهتد کته قابل یتت های بازاریابی آنالین برای افزایش عملکرد در میتان ایتن شترکت هتا ضترور ی استت امتا کتاف ی نیستت . نتتا یج متا نشتان میدهتد کته دوستوتوان ی بازاریتابی، کته بتا ر ویکردهتای بتازارمحور و بتازار ستاز متنعکس مت یشتود، بترا ی اعمتال نفتوذ قابلیتتهتای بازاریتابی آنالیتن بستیار مفیتد استت.ازاین رو بستیاری از ابعتاد ایتن نتوع بازاریتابی هنتوز متورد بررستی و تحلیل قرار نگرفته است..

کلیدواژه‌ها: واژگان کلیدی:قابلیت بازار یابی،عملکرد،بین المللی،جهت گیری بازار محور و جهت گیری بازار ساز

Thesis:

The indirect effect of online marketing capabilities on the international performance of e-commerce

In recent years, the use of plant sources with bioactive compounds such as pigments and antioxidants in food has become widespread .Research has shown that these resources play an important role in improving quality properties, enhancing nutritional value and increasing the shelf life of food products such as cereals and dairy products .So, in the present study, single levels of green tea extract (zero to 2 %), white tea (zero to 2 %) and ginger (zero to 1/5 %) were used in the sponge cake formulation and chemical, physicochemical and sensorial tests were performed on different treatments. To optimize the results, the response surface methodology (RSM) was used. In order to predict the experiments results, the multilayer perceptron neural network with two inputs (extract concentration, storage time) and one output using MATLAB R2113a software was used. The learning model of Levenberg-Marquardt, the learning cycle 1111, and correlation coefficient (R2), mean square error (MSE), Root mean squared error (RMSE) and Mean absolute error (MAE), Mean absolute percentage error (MAPE), or Mean absolute percentage deviation (MAPD) were created and evaluated for network. According to the results, with increasing green tea, white tea and ginger extracts, the fat and protein content, total phenol, pH value, guminess and chewiness increased in the treatments .In contrast, moisture content, acidity, peroxide value, cohessiveness, springness, resilience and sensory scores decreased. The level of mold and yeast contamination of the samples on the first, seventh and fourteenth days was equal to logarithm 1 and the highest level of contamination was observed on the twenty-first day. All three extracts of green tea, white tea and ginger extract had significant effects on the physicochemical, physical and sensory properties of sponge cake samples. It can be said that the optimal sample lasts until the fourteenth day without microbial contaminatio. The results of the RSM showed that the low levels of the extracts gave better results in the studied parameters except peroxide value .The artificial neural network (ANN) model had a high ability to predict most of the parameters studied in the present study and had a good fit with experimental data .The results showed that the ANN was an effective tool for predicting the results of qualitative experiments on sponge cake samples.

Keywords: Key words: Tea, Ginger, Artificial Neural network, Sponge cake.