فاطمه استاجی، ۱۴۰۴
تاثیر یادگیری معکوس بر سبک های یادگیری و علاقهمندی به مطالعه ی دانش آموزان در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی شهرستان سبزوار
تغییرات مداوم و سریع جهان امروز رویکردهای یادگیری را از سبک های یادگیری سنتی به سبکها و راهبردهای یادگیری نوین از جمله یادگیری خود راهبر سوق داده است (پورموسی بزنجانی، محمدی فر، طالع پسند، رضایی، ????). این مهم اکنون به عنوان رسالتی برای نظامهای آموزشی است که چگونه دانش آموزان را به سمت یادگیری خودراهبر سوق داده و کیفیت و مهارت یادگیری آنها را افزایش دهند (پالی و اذعانی، ????). یادگیری خود راهبر به ایجاد دانش حیطه خاص و نیز توانمندی انتقال دانش مفهومی به موقعیتهای جدید می پردازد. همچنین یادگیری خود راهبر به دنبال پر نمودن فاصله بین دانش علمی و مسائل دنیای واقعی از طریق در نظر داشتن نحوه ی یادگیری افراد در زندگی واقعی بر می آید(آنا و گوتیرو ، 2020). پژوهشهای متعدد نشان میدهند که فراگیران دارای مهارتهای بیشتر در خود تنظیمی، کسب تجارب یادگیری خود را فعالانه و از شیوه های بسیار متنوع هدایت می نمایند. آنان از راهبردهای نظارتی مناسبی بهره می برند و هر زمان که ضرورت داشته باشد، راهبردهای یادگیری مورد استفاده را در پاسخ به ملزومات خود، ویژگیهای تکلیف و شرایط محیط تغییر میدهند(دامی، تامیون و سائودال ، 2020)
کلیدواژهها:
تاثیر یادگیری معکوس بر سبک های یادگیری و علاقهمندی به مطالعه
Thesis:
The effect of flipped learning on students' learning styles and interest in studying in the third grade of elementary science course in Sabzevar city.
The continuous and rapid changes in today's world have driven learning approaches from traditional learning styles to new learning styles and strategies, including self-directed learning (Pourmosa Bezanjani, Mohammadi Far, Tale Pasand, Rezaei, 2012). It is now a mission for educational systems to guide students towards self-directed learning and increase the quality and skills of their learning (Pali and Azaani, 2020). Self-directed learning creates domain-specific knowledge as well as the ability to transfer conceptual knowledge to new situations. Self-directed learning also seeks to bridge the gap between scientific knowledge and real-world problems by considering how people learn in real life (Ana and Gutierrez, 2020). Numerous studies show that learners with greater self-regulation skills actively direct their learning experiences in a variety of ways. They use appropriate monitoring strategies and, whenever necessary, change the learning strategies used in response to their needs, task characteristics, and environmental conditions (Dami, Tamion, & Saudahl, 2020).
Keywords:
The impact of flipped learning on learning styles and interest in studying.