دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

محمدرضا کرابی، ۱۴۰۳

بررسی ارتباط سبک مدیریت تحولی با تعالی سازمانی با میانجی گری نوآوری سازمانی و شهرت سازمانی در معلمان ابتدایی شهرستان خوشاب

در عصر حاضر رقابت بین سازمانها امری جدی میباشدو سازمان هایی که ضعیف باشند و خود را با تغییرات به وجود آمده متحول نکنند، حذف خواهند شد.از این رو یکی از مهمترین مولفه هایی که یک سازمان برای ادامه حیات نیاز دارد تحول میباشد و مدیران نیز در این امر نقش اصلی را ایفا میکنند تا بتوانند سازمان را به سمت تحول و در نهایت به تعالی برسانند.بنابراین در این مطالعه به بررسی ارتباط بین سبک مدیریت تحول آفرین و تعالی سازمانی با میانجیگری نوآوری سازمانی و شهرت سازمانی در معلمان ابتدایی شهرستان خوشاب پرداخته شده است.جامعه آماری در این پژوهش 014 نفر از معلمان ابتدایی شهرستان خوشاب که در سال تحصیلی 2042 2041 مشغول بوده اند است - که با استفاده از جدول جسی مورگان با روش نمونه گیری تصادفی ساده بر اساس جنسیت 124 نفر - انتخاب شدند. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی میباشد.برای پاسخ به پرسش و فرضیه های پژوهش از پرسشنامه های استاندارد باس و آولیو) 1444 ( برای رهبری تحول آفرین ، EFQM 1424 ( بری تعالی سازمانی ، چوپانی ) 2394 ( برای نوآوری سازمانی و فومبران و نریل ( 1443 ( برای شهرت سازمانی استفاده شده است که روایی این پرسشنامه ها از طریق روایی محتوا و ( پایایی این پرسشنامه ها توسط آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شده است که نتایج نشان داد از پایایی بالایی برخوردار است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها از نرم افزار spss و amos استفاده شده است. در نهایت نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که رابطه معناداری بین سبک مدیریت تحولی و تعالی سازمانی وجود دارد و شهرت سازمانی و نوآوری سازمانی این رابطه معنادار را میانجیگری میکنند و کلیه فرضیه های پژوهش تایید گردید. واژگان کلیدی: رهبری تحول آفرین ، تعالی سازمانی ، نوآوری سازمانی ، شهرت سازمان

کلیدواژه‌ها: رهبری تحول آفرین ، تعالی سازمانی ، نوآوری سازمانی ، شهرت سازمان

Thesis:

Investigating the relationship between transformational management style and organizational excellence with the mediation of organizational innovation and organizational reputation among elementary school teachers in Khoshab city

In today's age, competition between organizations is a serious matter, and organizations that are weak and do not transform themselves with the changes that exist will be eliminated . Therefore, one of the most important components that an organization needs to survive is transformation, and managers also play the main role in this matter so that they can lead the organization towards transformation and ultimately excellence. Therefore, in this study, the relationship between transformational management style and organizational excellence with the mediation of organizational innovation and organizational reputation among elementary school teachers in Khoshab city has been investigated. The statistical population in this research is 460 elementary school teachers of Khoshab city who were employed in the academic year of 1402-1401, and 210 were selected using the Jesse-Morgan table with a simple random sampling method based on gender. The research is applied and descriptive in terms of purpose. To answer the research questions and hypotheses, use the standard questionnaires of Bass and Olive (2000) for transformational leadership, EFQM (2010) for organizational excellence, Chowpani (2010) for innovation. Organizational and Fombran and Neril (2003) have been used for organizational reputation that the validity of these questionnaires has been measured through content validity and reliability of these questionnaires by Cronbach's alpha test, and the results showed that it has high reliability. . SPSS and AMOS software were used to analyze information and data. Finally, the results of this research showed that there is a significant relationship between transformational management style and organizational excellence, and organizational reputation and organizational innovation mediate this significant relationship, and all research hypotheses were confirmed. Keywords: transformational leadership, organizational excellence, organizational innovation, organizational reputation

Keywords: transformational leadership, organizational excellence, organizational innovation, organizational r