دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

راضیه بلاش ابادی، ۱۴۰۳

بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال بر درگیری تحصیلی و بهزیستی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر سبزوار سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال بر درگیری تحصیلی و بهزیستی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر سبزوار سال تحصیلی 1403-1402بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر دربرگیرنده تمام دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر سبزوار سال تحصیلی 1403-1402 بود که بر اساس آمار گرفته شده از اداره آموزش و پرورش، تعداد دانش ‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول 5714 نفر بودند که از کل جامعه بر اساس جدول مورگان و به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای، 360 نفر انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه یادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال واتکین و همکاران(2004)، پرسشنامه درگیری تحصیلی فردریکس، بلومنفیلد و پاریس ( 2004) و بهزیستی تحصیلی تومینین-سوینی، سالامیلا-آرو و نیمیویرتا (2012) جمع‌آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی پیرسون و آمار استنباطی (تحلیل رگرسیون) با کمک نرم افزار spss نسخه 24 استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین یادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال بر درگیری تحصیلی و بهزیستی تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد(05/0 (p<. کلید واژه‌ها: یادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال، درگیری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی

کلیدواژه‌ها: ادگیری مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال، درگیری تحصیلی، بهزیستی تحصیلی

Thesis:

Investigating the impact of digital technology-based learning on academic engagement and academic well-being of junior high school students in Sabzevar city, academic year 2024-2025

The aim of the present study was to investigate the effect of learning based on digital technologies on academic engagement and academic well-being of junior high school students in Sabzevar city in the academic year 2024-2025. The present study is an applied study in terms of its purpose and a descriptive correlational study in terms of its research method. The statistical population of the present study included all female junior high school students in Sabzevar city in the academic year 2024-2025. Based on statistics taken from the Department of Education, the number of female junior high school students was 5714, of which 360 were selected from the entire population based on the Morgan table and using multi-stage cluster sampling. The required information was collected through the Digital Technology-Based Learning Questionnaire by Watkin et al. (2004), the Fredericks, Blumenfield, and Paris (2004) Academic Engagement Questionnaire, and the Tuminin-Sweeney, Salamila-Arau, and Nimivirta (2012) Academic Well-Being Questionnaire. Pearson correlation test and inferential statistics (regression analysis) were used to analyze the data using SPSS version 24 software. The research findings showed that there is a significant relationship between digital technology-based learning on academic engagement and academic well-being (p<0.05). Keywords: Digital technology-based learning, academic engagement, academic well-being

Keywords: : Digital technology-based learning, academic engagement, academic well-being