دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

آتنا کربلائی محمدعلی، ۱۴۰۳

فرصت های افزوده گفتاری: یک مطالعه موردی درباره کیفیت تولید صداهای زبان انگلیسی توسط یک دخترهشت ساله و زمان آغاز سخنگویی

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر افزایش فرصت‌های گفتاری بر روی یک دختر هشت ساله بر کیفیت تولید صداهای زبان در انگلیسی و زمان شروع صحبت است. شرکت‌کننده در این پژوهش دختری هشت ساله است که به روش نمونه‌گیری تک موردی انتخاب شد. مشاهدات مستقیم محقق به عنوان منبع شواهد در تحقیق مورد استفاده قرار گرفت و برای پاسخگویی به سوالات مطالعه، از تحقیق روایتی برای بیان داستان زندگی دختر هشت ساله استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها به صورت توصیفی کل نگر است که هم ادراک محقق و هم دیدگاه ها و تفاسیر او از عملکرد پژوهش در بر می گیرد. نتایج حاصله حاکی از آن بود که مهمترین مضامین مربوط به کیفیت بهتر تولید صداهای انگلیسی برای زبان آموزان کوچکتر از نظر سن نسبت به بزرگسالان و رابطه زمان شروع زبان انگلیسی با طیف وسیعی از نتایج زندگی از جمله پیشرفت تحصیلی، سلامتی و توانایی مالی می تواند در ارتباط باشد گرچه در نهایت زبان آموزان خردسال فراگیران بهتری برای زبان خارجی نسبت به بزرگسالان خود هستند. واژگان کلیدی: جستار روایی، زمان شروع صحبت، فرصت های گفتاری، کیفیت تولید صداهای زبان در زبان انگلیسی، زبان آموزان خردسال.

کلیدواژه‌ها: واژگان کلیدی: جستار روایی، زمان شروع صحبت، فرصت های گفتاری، کیفیت تولید صداهای زبان در زبان انگلیسی، زبان آموزان خردسال.

Thesis:

: Increased Speaking Opportunities: A case Study of an Eight-year Old Girl over the Quality of Production of Language Sounds in English and the Onset Time of Speaking

The main aim behind this study was to explore the role of increased speaking opportunities on an eight-year-old girl over the quality of production of language sounds in English and the Onset Time of Speaking (OTS). The participant in this research was an eight-year old girl selected and screened via single case study research sampling. The researcher's direct observations were used as sources of evidence and data in the study and in order to meet the needs of the study, inquiry was used and analyzed through content analysis. The most important themes confirmed the better quality of production of English sounds for young learners. Then the datasets were tapped in the light of the relationship of the timing of the language OTS to a range of life outcomes, including academic achievement, health, and financial facilities. Keywords: Narrative Inquiry, Onset Time of Speaking, Speaking opportunities, the quality of English sounds production, Young learners.

Keywords: Keywords: Narrative Inquiry, Onset Time of Speaking, Speaking opportunities, the quality of English sounds production, Young learner