مریم بوژمهرانی، ۱۴۰۳
رابطه تنظیم هیجانی با خودتنظیمی تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان زبرخان
در پژوهش حاضر هدف بررسی رابطه ی تنظیم هیجانی با خودتنظیمی تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه ی اول شهرستان زبرخان بود . جامعه ی آماری مورد نظر ما تعداد ???? دانش آموز دختر متوسطه ی اول بودند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه ??? نفر تعیین شد .در این پژوهش از ? پرسشنامه ی ، نظم جویی هیجان گارانفسکی و پرسشنامه ی خودتنظیمی بوفارد و پرسشنامه ی بهزیستی تحصیلی تومینین_سوینی ، به عنوان ابزارهای پژوهش استفاده گردید .به جهت تحلیل داده ها از نرم افزار spss ، نسخه ی 27 استفاده شد .نتایج تحلیل داده ها نشان داد که تنظیم هیجانی با بهزیستی تحصیلی رابطه ی مثبت و معناداری داشته است ولی خودتنظیمی تحصیلی نمی تواند رابطه ی معناداری در پیش بینی تنظیم هیجانی داشته باشد.در پژوهش حاضر هدف بررسی رابطه ی تنظیم هیجانی با خودتنظیمی تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه ی اول شهرستان زبرخان بود . جامعه ی آماری مورد نظر ما تعداد ???? دانش آموز دختر متوسطه ی اول بودند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه ??? نفر تعیین شد .در این پژوهش از ? پرسشنامه ی ، نظم جویی هیجان گارانفسکی و پرسشنامه ی خودتنظیمی بوفارد و پرسشنامه ی بهزیستی تحصیلی تومینین_سوینی ، به عنوان ابزارهای پژوهش استفاده گردید .به جهت تحلیل داده ها از نرم افزار spss ، نسخه ی 27 استفاده شد .نتایج تحلیل داده ها نشان داد که تنظیم هیجانی با بهزیستی تحصیلی رابطه ی مثبت و معناداری داشته است ولی خودتنظیمی تحصیلی نمی تواند رابطه ی معناداری در پیش بینی تنظیم هیجانی داشته باشد.
کلیدواژهها:
تنظیم هیجانی، خودتنظیمی تحصیلی، بهزیستی تحصیلی
Thesis:
the relationship between emotional regulation and academic self-regulation and academic well-being in first secondary female students of Zebarkhan city
In the present study, the aim was to investigate the relationship between emotional regulation and academic self-regulation and academic well-being in female students of the first secondary school in Zabarkhan city. Our statistical population was 1,700 female students of the first secondary school, which was determined based on Morgan's table with a sample size of 313 people. In this research, 3 questionnaires, Garanevsky's emotion regulation, Boufard's self-regulation questionnaire, and Tominin-Swini's academic well-being questionnaire were used as research tools. For data analysis, spss software version 27 was used. The results of data analysis showed that emotional regulation has a positive and significant relationship with academic well-being, but academic self-regulation cannot have a significant In the present study, the aim was to investigate the relationship between emotional regulation and academic self-regulation and academic well-being in female students of the first secondary school in Zabarkhan city. Our statistical population was 1,700 female students of the first secondary school, which was determined based on Morgan's table with a sample size of 313 people. In this research, 3 questionnaires, Garanevsky's emotion regulation, Boufard's self-regulation questionnaire, and Tominin-Swini's academic well-being questionnaire were used as research tools. For data analysis, spss software version 27 was used. The results of data analysis showed that emotional regulation has a positive and significant relationship with academic well-being, but academic self-regulation cannot have a significant relationship in predicting emotional regulation.relationship in predicting emotional regulation.
Keywords:
emotional regulation, academic self-regulation, academic well-being