دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

محمد حمیدی منش، ۱۴۰۳

تاثیر سبک رهبری آموزشی بر تدریس اثر بخش با نقش میانجی یادگیری حرفه ای در معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک رهبری آموزشی بر تدریس اثر بخش با نقش میانجی یادگیری حرفه ای در معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 1403-1402انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 1401-1402 بودند که تعداد آنها 615 نفر بود و بر اساس جدول مورگان تعداد 234 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه یادگیری حرفه ای یین و همکاران(2019) پرسشنامه تدریس اثربخش محمودی و همکاران (????) و پرسشنامه رهبری آموزشی هالینگر(2013) جمع‌آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار اس پی اس ویراست 26 استفاده شد نتایج نشان داد که سبک رهبری آموزشی بر تدریس اثر بخش با نقش میانجی یادگیری حرفه ای در معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 1403-1402 اثر مثبت و معنا داری دارد. ¬ کلید واژه ها: سبک رهبری آموزشی - تدریس اثر بخش - یادگیری حرفه ای - معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار

کلیدواژه‌ها: سبک رهبری آموزشی - تدریس اثر بخش - یادگیری حرفه ای - معلمان دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سب

Thesis:

The effect of educational leadership style on effective teaching with the mediating role of professional learning in teachers of the second year of secondary education in Sabzevar city in the academic year ۱۴۰۲-۱۴۰۳

The present research was conducted with the aim of investigating the effect of educational leadership style on effective teaching with the mediating role of professional learning in second year secondary education teachers of Sabzevar city in the academic year of 1402-1403. The research method in this study is applied in terms of purpose and correlational in terms of descriptive method. The statistical population of the research was all teachers of the second year of secondary education in Sabzevar city in the academic year of 1401-1402, whose number was 615, and according to Morgan's table, 234 were selected by stratified random sampling. The required information was collected through the professional learning questionnaire of Yin et al. (2019), the effective teaching questionnaire of Mahmoudi et al. (2018) and the educational leadership questionnaire of Hollinger (2013). In order to analyze the data, Pearson's correlation test and multiple regression were used using SPS version 26 software. The results showed that the educational leadership style has an effective effect on teaching with the mediating role of professional learning in teachers of the second year of secondary education. Sabzevar city is effective in the academic year 1402-1403

Keywords: educational leadership style - effective teaching - professional learning - teachers of the second y