پایاننامهی کارشناسی ارشد: فائزه ارغیانی، ۱۴۰۲
هویت دیجیتال مدرسان زبان انگلیسی:اصالت سنجی کاربرد تکنولوژی های نو در امورش زبان انگلیسی در اموزشگاه های زبان انگلیسی سبزوار
امروزه تکنولوژی به شکل فزاینده ای در سیستم آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد و در این پایان نامه محقق تلاش کرده است برای اصالت سنجی استفاده از اینترنت و امکانات آموزش مجازی در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاهای زبان شرایط را ارزیابی نماید و همچنین محقق راهبردهای های مناسبی که معلمان می توانند در بعضی از موقعیت های دشوار در کلاس های مجازی شان استفاده کنند را رصد نمود. شرکت کنندگان این تحقیق بیست نفر معلم زبان انگلیسی هستند که در آموزشگاه های زبان سبزوار-ایران مشغول به کار هستند. داده ها از طریق دو مرحله گردآوری و از طریق روش کیفی بررسی شدند. بعد از انجام دادن مرحله اول، نوع شرکت کنندگان با استناد به پنج مفهوم مجاز شامل رییس جلسه، باغبان، آتش نشان،قهرمان و دیکتاتور مشخص شد. مستندات یافته ها شامل تعدادی از راهبردهای کاربردی بودند که معلمان زبان در کلاس های مجازی شان استفاده می کردند. .براساس اطلاعات جمع آوری شده، نتایج حاکی از آن بود که مهمترین راهبردی که معلمان در کلاس های مجاری شان استفاده می کردند راهبرد صبر بود (83.16 %). شرکت کنندگان همچنین راهبردهایی همچون بازی ها و رقابت ها و دادن برخی مسئولیت ها و غیره را برای دانش اموزان فاقد انگیزه موثر دانستند (5/70%).در پایان، پیشنهادات کاربردی در پرتو کلاس های مجازی و/یا سناریوهای موثر در آموزش زبان انگلیسی در ایران پیشنهاد و بررسی شد.
کلیدواژهها:
هویت دیجیتال- فن آوری- کلاس های مجازی- اینترنت- راهبردهای کلاس های مجازی
M.A. Thesis:
English Teachers’ Digital Identity: Authenticating the Application of New Technologies in English Language Teaching in Sabzevar English Language Institutes
Nowadays technology is increasingly being used in the educational system and, in this thesis, the researcher intended to authenticate the use of networks and online education in English language learning and teaching in Iranian English language schools. Also, appropriate strategies that teachers could use in some difficult situations in their online classes were surveyed. Participants of this thesis were 20 English teachers who worked in the English institutes of Sabzevar, Iran. The data were collected through two phases and analyzed through qualitative methods. After administering the first phase, the types of participants (chairperson, gardener, firefighter, hero, or dictator) were determined. The findings were some practical strategies that English teachers used in their online classes about diverse issues depending on the questionnaire question. Based on the datasets, the most important strategy that teachers used in online classes was patience (83/16 %). The participants also suggested that some techniques like games and competitions, giving some responsibilities etc. for unmotivated students could be efficient (70/5%). In the end, practical suggestions were suggested in the light of online classes and/or scenarios for English Language Teaching (ELT) in Iranian contexts.
Keywords:
Digital identity, Technology, Online Classes, Network, Strategies for Online Classes.