دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: شیرین خیرابادی، ۱۳۹۷

رابطه سرمایه روان شناختی و مهارت حل مساله با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دختر دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

این پژوهش با هدف بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و مهارت حل مساله با انگیزش تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه فناوری های نوین سبزوار انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر دانشگاه فناوری های نوین سبزوار در سال 98- 1397 است که 420 نفر بودند . تعداد 175 نفر به عنوان نمونه تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. داده های مورد نیاز پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز(2007) و پرسشنامه استاندارد مهارت حل مساله هپنر (1982)و پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی والراند(1992)جمع آوری گردید. داده‌های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی(توزیع فراوانی،شاخص های مرکزی و شاخص های پراکندگی) و استنباطی(روش های معنی داری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره) و به کمک نرم‌افزار SPSS ویراست 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داده : که سرمایه روان شناختی و مهارت حل مساله نمی توانند انگیزش تحصیلی دانشجویان دختر را پیش بینی کنند . همچنین سرمایه روان شناختی و (مولفه های آن ) و مهارت حل مساله و(مولفه های آن) با انگیزش تحصیلی دختران دانشجو رابطه نداشت .

کلیدواژه‌ها: سرمایه روانشناختی، مهارت حل مساله ، انگیزش تحصیلی.

M.A. Thesis:

The relationship between psychological capital and problem-solving skills with academic motivation in female students of Sabzevar University of Technology

The purpose of this study was to investigate the relationship between psychological capital and problem-solving skills with academic motivation of female students of Sabzevar University of new Technology. This research is from the point of view the purpose is a practical research and from the point of view the research methodology is a descriptive research and is a kind of correlation. The statistical population of the study included all female students of Sabzevar University of Technology in 1397, which was 420 people. A sample of 175 people was selected by simple random sampling method using Morgan table. The required data were collected using Luthanese psychological standard questionnaire (2007) , Hapner standar d problem-solving skills questionnaire (1982) and Valerand standard educational motivation questionnaire. Data from questionnaires using from descriptive methods (frequently distribution, central indicators and dispersion indicators) and Inferential (Significant methods of correlation coefficient and multivariate regression) and analyzed by spss (edited 23) software. The results showed that psychological capital and problem-solving skills cant Anticipate educational motivation of female students. Also, the psychological capital and Problem solving skills (& their components) With academic motivation of female students was no relationship

Keywords: Psychological capital, Problem-solving skills, educational motivation