دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: حمیدرضا امینی نیا، ۱۴۰۰

مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته جهت ارزیابی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در طول کووید ۱۹

پژوهش حاضر با هدف مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته جهت ارزیابی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در طول کووید ?? انجام شده است.روش تحقیق توصیفی - پیمایشی که جامعه آماری در این تحقیق شامل کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، خلیل اباد و کاشمربه تعداد 2050 نفر بودند که بر اساس فرمول مورگان برای تعداد کل جامعه آماری (2050نفر) حجم نمونه و به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 320 نفر انتخاب شدند. تحقیق حاضر جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سوکندرو و همکاران (2020)بر اساس مقیاس لیکرت 5 نقطه ای (( خیلی کم الی خیلی زیاد). استفاده شد جهت سنجش اعتبار متغیرها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. ¬روایی محتوا پرسشنامه توسط استاد راهنما مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل آماری از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش مدل ساختاری با نرم افزار PLS نسخه 3 استفاده گردید. نتایج نشان داد شرایط تسهیل‌کننده بر سهولت استفاده درک شده و سودمندی ادراک‌شده تاثیرمعناداری دارد سهولت استفاده درک شده بر سودمندی ادراک‌شده و نگرش تاثیرمعناداری دارد. همچنین سودمندی درک شده بر نگرش و نیت رفتاری تاثیرمعناداری دارد. نیت رفتاری بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در طول دوره اپیدمی کرونا تاثیرمعناداری دارد.

کلیدواژه‌ها: کووید19-یادگیری الکترونیکی-فناوری اطلاعات

M.A. Thesis:

Adoption model of technology developed to evaluate the effectiveness of e-learning during Covid ۱۹

The aim of this study was to adopt a technology acceptance model to evaluate the effectiveness of e-learning during Covid 19. The method of descriptive research - a survey in which the statistical population in this study included 960 employees of Bardaskan Khalilabad and Kashmar health care network. According to Morgan formula for the total number of statistical population (2050 people) the sample size and 320 people were selected by stratified random sampling method. The present study was used to collect information from the Sukendro et al. (2020) questionnaire based on a 5-point Likert scale (very low to very high). For statistical analysis, factor analysis method was used using SPSS software version 19 and structural model method was used using PLS software version 3. The results showed that facilitating conditions have a significant effect on perceived ease of use and perceived usefulness. Perceived ease of use has a significant effect on perceived usefulness and attitude, as well as perceived usefulness has a significant effect on attitude and behavioral intention, and behavioral intention has a significant effect on the acceptance of e-learning during the Corona epidemic.

Keywords: Covid 19,e-learning,Information Technology