دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: فهیمه کرمی، ۱۳۹۹

بررسی رابطه ثبات شغلی و تمایل به بازخورد با موفقیت شغلی در بین کارکنان آموزش و پرورش سبزوار

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه ثبات شغلی و تمایل به بازخورد با موفقیت شغلی در بین کارکنان آموزش و پرورش سبزوار بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه اجراء توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش سبزوار است به طوری که تعداد آنها 420 نفر می‌باشد. بر همین اساس نمونه مورد مطالعه با استفاده از جدول مورگان 210 نفر محاسبه شده که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌های موفقیت شغلی نبی(2001)، پرسشنامه تمایل به بازخورد بث ای لیندربائوم و پائول ای لوی (2010) و پرسشنامه ثبات شغلی کمالی(1379) است، که روایی پرسشنامه‌های مذکور در تحقیقات پیشین مورد بررسی و تایید قرار گرفته، و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ بیشتر از 7/0 محاسبه و گزارش شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها در این تحقیق از آمار توصیفی، جهت توصیف متغیرهای زمینه‌ای و از روش آمار استنباطی برای آزمون فرضیه‌ها و سطح ارتباط میان متغیرهای فرضیات استفاده شده است. به طوری که فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد بین ثبات شغلی و تمایل به بازخورد با موفقیت شغلی در بین کارکنان آموزش و پرورش سبزوار رابطه معناداری وجود دارد.

کلیدواژه‌ها: واژگان کلیدی: ثبات شغلی، تمایل به بازخورد، موفقیت شغلی.

M.A. Thesis:

Investigating The Relationship between Job Stability and Tendency to Feedback with Job Success among Sabzevar Education Staff

The main purpose of this study was to investigate the relationship between job stability and the desire for feedback with job success among Sabzevar education staff. The research is applied in terms of purpose and correlational in terms of descriptive implementation. The statistical population includes all education staff in Sabzevar, so that their number is 420 people. Accordingly, the study sample was calculated using Morgan table of 210 people who were selected by simple random sampling. Data collection tools were Nabi (2001) Job Success Questionnaire, Beth E. Linderbaum and Paul E. Levy (2010) and Kamali (2000) Job Stability Questionnaire, the validity of which was confirmed by the tutor, and the reliability of the tool using From Cronbach's alpha, more than 0.7 was calculated and reported. To analyze the data in this research, descriptive statistics has been used to describe the contextual variables and inferential statistics method has been used to test the hypotheses and the level of relationship between the variables of the hypotheses. The research hypotheses were analyzed using Pearson correlation test and regression analysis. The results showed that there is a significant relationship between job stability and the desire for feedback with job success among Sabzevar education staff.

Keywords: Keywords : Job stability, Tendency to Feedback, job success