دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: مسعود صباغی نیا، ۱۳۹۹

رابطه بکارگیری شبکه‌های اجتماعی مجازی در تعاملات آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان با نقش متغیر میانجی کیفیت تجارب یادگیری: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه بکارگیری شبکه¬های اجتماعی مجازی در تعاملات آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان با نقش میانجی کیفیت تجارب یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سال تحصیلی 99-1398 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده¬ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به تعداد 2168 نفر بودند که بر اساس فرمول کوکران تعداد 327 نفر از طریق روش نمونه‌گیری طبقه¬ای نسبی متناسب با حجم جامعه مورد بررسی قرار گرفتند. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه بکارگیری شبکه¬های اجتماعی در تعاملات آموزشی کلیم¬شستانی (1395) و کیفیت تجارب یادگیری نیومن (1990) استفاده گردید و معدل دانشجویان نیز به¬عنوان ملاک اندازه¬گیری پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. برای تحلیل داده¬ها از نرم¬افزار Spss22 و آزمون¬های سوبل، همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده گردید. یافته-ها نشان داد: 1) بین بکارگیری شبکه‌های اجتماعی مجازی در تعاملات آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان با نقش متغیر میانجی کیفیت تجارب یادگیری رابطه مثبت معنادار وجود دارد. 2) بین بکارگیری شبکه‌های اجتماعی مجازی در تعاملات آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. 3) بین بکارگیری شبکه‌های اجتماعی مجازی در تعاملات آموزشی با کیفیت تجارب یادگیری دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. 4) بین کیفیت تجارب یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. کلمات کلیدی: شبکه¬های اجتماعی مجازی، تعاملات آموزشی، کیفیت تجارب یادگیری، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان

کلیدواژه‌ها: کلمات کلیدی: شبکه‌های اجتماعی مجازی، تعاملات آموزشی، کیفیت تجارب یادگیری، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان

M.A. Thesis:

The Relationship between Using Virtual Social Networks in Educational Interactions with Academic Achievement of Students with Mediating Role of Quality of learning experiences: A Case Study of Sabzevar University of Medical Sciences.

The present study examine The Relationship between Using Virtual Social Networks in Educational Interactions with Academic Achievement of Students with Mediating Role of Quality of learning experiences. The method of research is descriptive and its type is correlation. The population consisted of all students of Sabzevar University of Medical Sciences (2168 persons) that 327 peoples were selected using on cochrane formula based.That sample was selected by Stratified sampling proportional to volume. The data was collected through Quality of learning experiences Newman, Using Virtual Social Networks in Educational Interactions by Kalimshastani questionnaires. The Students final grade point was selected as the base of measurement of their educational development .content validity was used and their reliability was estimated through Cronbach’s alpha coefficient on Pilot study. The Sobel, Pearson correlation and Regression was used for data analyzing. The results showed that: Quality of learning experiences playing a mediating role in relationship between Using Virtual Social Networks in Educational Interactions with Academic Achievement of Students. There is a significant and positive relationship between the Using Virtual Social Networks in Educational Interactions with Academic Achievement of Students. There is a significant and positive relationship between the Using Virtual Social Networks in Educational Interactions with Quality of learning experiences of Students. There is a significant and positive relationship between the Quality of learning experiences of Students with Academic Achievement of Students. Keywords: Virtual Social Networks, Educational Interactions, Quality of learning experiences, Academic Achievement, Students, Sabzevar University of Medical Sciences

Keywords: Keywords: Virtual Social Networks, Educational Interactions, Quality of learning experiences, Acade