دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: ناصر عبدالهی، ۱۳۹۸

رابطه کنترل هیجانات و اهمال کاری تحصیلی با امید تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سبزوار

این پژوهش با هدف بررسی رابطه کنترل هیجانات و اهمال کاری تحصیلی با امید تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سبزوار انجام شد. از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سبزوار در سال 1399 بود که شامل 4315 نفر بودند. جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 353 نفر بود ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه امید تحصیلی اسنایدر (2002)، پرسشنامه اهمال کاری لی و پرسشنامه کنترل هیجانات گارنفسکی (2001) بود. در این پایان نامه از روش های آمار توصیفی و استنباطی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد که در تحلیل توصیفی از جداول توزیع فراوانی، نمودارها، میانگین، دامنه تغییرات و ... استفاده شد و در تحلیل استنباطی از همبستگی و رگرسیون به کمک نرم افزار spss22 استفاده شد یافته ها نشان داد کنترل هیجانات با امید تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سبزوار رابطه دارد همچنین اهمال کاری تحصیلی با امید تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی سبزوار رابطه دارد.

کلیدواژه‌ها: کلمات کلیدی: کنترل هیجانات، اهمال کاری تحصیلی، امید تحصیلی.

M.A. Thesis:

The relationship between emotion control and academic procrastination with the educational hopes of Sabzevar students in secondary elementary school

The aim of this study was to investigate the relationship between emotion control and academic procrastination with academic hope of second grade students in Sabzevar. In terms of applied purpose and in terms of research type, it is considered as a descriptive correlational type. The statistical population of this study consisted of all second grade students of Sabzevar elementary school in 2020 including 4315 students. Multistage cluster sampling method was used for sampling and the sample size was 353 based on Cochran formula, the data collection tool was Snyder's Academic Hope Questionnaire (2002), Lee Procrastination Questionnaire and Garnevsky Emotion Control Questionnaire (2001). In this thesis, descriptive and inferential statistics were used to analyze the data, which in descriptive analysis, frequency distribution tables, diagrams, averages, range of variations, etc. were used. The results showed that emotion control is related to academic hope of second grade students in Sabzevar elementary school and academic procrastination is related to academic hope of second grade students in Sabzevar.

Keywords: Keywords: emotional control, academic procrastination, academic hope.