دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: مریم صاحبی، ۱۳۹۸

نقش برنامه درسی اجرا شده در رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشجویان دانشگاه ازا د اسلامی واحد سبزوار در نوع مواجهه با تغییر در برنامه درسی

این پژوهش با هدف بررسی نقش برنامه درسی اجرا شده در دوره کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در نوع مواجهه با تغییر در برنامه درسی انجام شده است. روش تحقیق پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از حیث گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی است . برای رسیدن به این هدف جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار انتخاب شدند که در نیمسال اول سال 96 تعداد (19) نفر، نیمسال اول سال 97 تعداد(11)نفر مشغول به تحصیل بودند. بر این اساس جامعه آماری شامل 30 نفر دانشجو بود. به منظور انتخاب نمونه آماری، از روش نمونه گیری تمام شماری (سرشماری) استفاده شد. سپس پرسشنامه محقق ساخته در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق نشان می دهد که برنامه درسی اجرا شده در دوره کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در نوع مواجهه با تغییر در برنامه درسی تاثیر معنا داری دارد.

کلیدواژه‌ها: برنامه درسی ،اجرا شده ، دانشجویان ، دانشگاه ازاد اسلامی ، تغییر

M.A. Thesis:

Impact of the curriculum implemented in the master's degree in the curriculum of university students from the Islamic branch of Sabzevar in the form of exposure to change in curriculum

The purpose of this study was to investigate the role of curriculum implemented in master's degree in curriculum planning in the face of change in curriculum of the students. The research method in this study is descriptive and survey in terms of purpose, descriptive and survey. To achieve this goal, the statistical population of the present study was all MSc students in Islamic Azad University of Sabzevar who were studying in the first semester of 2006 (19) and 97 (11) in the first semester. The population consisted of 30 students of Islamic Azad University of Sabzevar. In order to select the statistical sample, a census method was used. Then a researcher-made questionnaire was provided to the statistical sample. The results of the research hypotheses test show that the curriculum implemented in the master's course in curriculum planning has a significant effect on the type of exposure to student curriculum change

Keywords: Curriculum, Compiled, Universities, Islamic Azad University, Change