دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: مهسا دین دوست، ۱۳۹۸

رابطه تفکر خلاق و سرزندگی تحصیلی با خودناتوان سازی تحصیلی دانش اموزان دختر دوره متوسطه اول شهر جغتای سال تحصیلی ۹۷-۹۸

خلاصه پایان نامه (چکیده پایان نامه در حد اکثر 250 کلمه به زبان فارسی ) هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه‌ی تفکر خلاق و سرزندگی تحصیلی با خودناتوان سازی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه‌ی اول شهرستان جغتای در سال تحصیلی 98-1397 بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش یک تحقیق توصیفی- همبستگی بود. شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای بود و تعداد 165 نفر از دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهرستان جغتای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های مورد نیاز به وسیله‌ی پرسشنامه های تفکر خلاق عابدی، 1373) و سرزندگی تحصیلی(مارتین و مارش، 2006) و خودناتوان‌سازی(جونز و رودوالت، 1982) جمع آوری گردید. داده‌های حاصل با استفاده از روش های آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی( تحلیل رگرسیون) با کمک نرم افزار SPSS20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد که : بین تفکر خلاق و سرزندگی تحصیلی با خودناتوان سازی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. علاوه بر این متغیرهای تفکر خلاق و سرزندگی تحصیلی قادر به پیش بینی خودناتوان‌سازی بودند. واژگان کلیدی : خودناتوان سازی، تفکر خلاق، سرزندگی تحصیلی

کلیدواژه‌ها:

M.A. Thesis:

The Relationship between Creative Thinking and Academic Burnout with Students' Self-Adolescence in the First Grade Female Students of the City of Gorgan in the academic year of 97-98

Abstract (include summary, goals, executive ways and results): The goal of present research was to study the relationship between creative thinking and academic vitality with Academic Self-handicapping of female Students of first high school of Goghatay city in year 1397. This study was an applied research and descriptive -correlational. The sampling method was multi stage cluster and 165 number of female Students in first high school in Goghatay were selected as sample. data was gathering by creative thinking (Abedi, 1994), educational vitality (Martin & Marsh, 2006), self-handicapping questionnaire (Jones & Rhodewalt, 1982. Data was analyzed with descriptive method (mean and standard deviation) and inferential statistics (regression analysis) with spss20. The result showed that there is a negative and significant relationship between creative thinking and educational Vitality with self-handicapping. furthermore, creative thinking and educational Vitality variables could predict self-handicapping. Key words: self-handicapping, creative thinking, educational Vitality

Keywords: