دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار - جستجو در پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد: زینب هژبرعراقی، ۱۳۹۷

تجربه خارجی مدیریت نوآوری و فن آوری در شرکت ها

پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی بین تجربه خارجی مدیریت و نوآوری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میپردازد. جهت آزمون فرضیه، نمونهای شامل 111 شرکت از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوارق بهادار تهران طی یک دورهی شش ساله بین سالهای 1390 تا 1395 انتخاب گردید که با استفاده از نرم افزار R مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش پژوهش رگرسیون چند متغیره با استفاده از داده‌های تابلویی میباشد. بر اساس نتایج پژوهش و آزمونهای آماری در سطح خطای 5 درصد میتوان گفت بین تجربه خارجی مدیریت و نوآوری در شرکت‌ها (مخارج پژوهش و توسعه) رابطهی معناداری وجود ندارد. پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی بین تجربه خارجی مدیریت و نوآوری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میپردازد. جهت آزمون فرضیه، نمونهای شامل 111 شرکت از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوارق بهادار تهران طی یک دورهی شش ساله بین سالهای 1390 تا 1395 انتخاب گردید که با استفاده از نرم افزار R مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش پژوهش رگرسیون چند متغیره با استفاده از داده‌های تابلویی میباشد. بر اساس نتایج پژوهش و آزمونهای آماری در سطح خطای 5 درصد میتوان گفت بین تجربه خارجی مدیریت و نوآوری در شرکت‌ها (مخارج پژوهش و توسعه) رابطهی معناداری وجود ندارد.

کلیدواژه‌ها: تجربه خارجی مدیریت، نوآوری در شرکت‌ها، اندازه شرکت

M.A. Thesis:

Foreign experience in innovation management and technology in companies

The main goal of this study is to investigate the effect of Managerial foreign experience on the corporate innovation.To test the hypothesis, a sample of 111 companies from among the companies accepted in the Tehran Stock Exchange were selected during a six-year period from 2012 to 2017. The research method is multivariate regression using panel data. According to the research findings and the statistical tests at the error level of p=5%, it can be said that there is no meaningful relationship between Managerial foreign experience and corporate innovation. The main goal of this study is to investigate the effect of Managerial foreign experience on the corporate innovation.To test the hypothesis, a sample of 111 companies from among the companies accepted in the Tehran Stock Exchange were selected during a six-year period from 2012 to 2017. The research method is multivariate regression using panel data. According to the research findings and the statistical tests at the error level of p=5%, it can be said that there is no meaningful relationship between Managerial foreign experience and corporate innovation

Keywords: : Managerial foreign experience, corporate innovation, firm size.