پایاننامهی کارشناسی ارشد: سیدمرتضی دیواندر، ۱۳۹۷
رابطه فشارزمانی ادراک شده و خلاقیت اعضای تیم با توجه به نقش میانجی گرایش به یادگیری اعضای تیم و اشتراک دانش اعضای تیم
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه فشار زمانی ادراک شده و خلاقیت اعضای تیم با توجه به نقش میانجی گرایش به یادگیری اعضای تیم و اشتراک دانش اعضای تیم در دانشگاه های شهرستان سبزوار (حکیم سبزواری-دانشگاه آزاد واحد سبزوار) بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه های شهرستان سبزوار (حکیم سبزواری-دانشگاه آزاد واحد سبزوار)می باشد که تعداد آنها 349 نفر می باشد. طبق جدول مورگان، حجم نمونه تعداد 185 نفر می
باشد که جهت اطمینان از برگشت پرسشنامه تعداد 200 پرسشنامه ها به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید و در نهایت 185 پرسشنامه مبنای تحقیق قرار گرفت. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد بوده است. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمام متغیرها بالای 7/. محاسبه شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفتهاند. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار smart pls انجام پذیرفت که نتایج تحقیق حاکی از این بود که بین فشار زمانی ادراک شده و خلاقیت اعضای تیم با توجه به نقش میانجی گرایش به یادگیری اعضای تیم و اشتراک دانش اعضای تیم دردانشگاه های شهرستان سبزوار (حکیم سبزواری-دانشگاه آزاد واحد سبزوار) رابطه معناداری وجود دارد و فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفت.
کلیدواژهها:
فشار زمانی ادراک شده، خلاقیت اعضای تیم، گرایش به یادگیری اعضای تیم، اشتراک دانش اعضای تیم
M.A. Thesis:
the relationship between perceived time pressure and creativity of team members to the mediating role of team members learning and knowledge sharing of team members
The purpose of this study was to investigate the relationship between perceived time pressure and creativity of team members in terms of the role of mediator in the tendency to learn team members and knowledge sharing among team members in Sabzevar (Hakim Sabzevari-Sabzevar Azad University). The present study was carried out using correlation method. The statistical population of the study is full-time faculty members in Sabzevar (Hakim Sabzevari-Unidad University of Sabzevar) whose number is 349 people. According to the Morgan table, the sample size is 185 people. In order to ensure the return of the questionnaire, 200 questionnaires were randomly distributed among them. Finally, 185 questionnaires were used for research. Data were collected using library and field method and the standard questionnaire was used. The reliability of the questionnaires was improved by using Cronbach's alpha for all variables. The validity of the tool was confirmed by content validity method. Data analysis was also done using structural equation modeling with the help of the smart pls software. The results of this study indicated that the perceived stress and creativity of the team members were mediated by the tendency to learn team members and knowledge sharing The team members in Sabzevar city universities (Hakim Sabzevari-Azad University, Sabzevar) have a significant relationship and the research hypotheses have been approved
Keywords:
perceived time pressure, creativity of team members, tendency to learn team members, knowledge shari